divendres, 27 de setembre del 2013

Reflexió vinyeta TIC i Comunicació


En aquesta vinyeta que es pot observar a continuació intenta respresentar de forma còmica una de les situacions que es poden donar avui en dia en moltes de les llars familiars. És a dir, amb l'entrada massiva de les tecnologies en les nostres vides han causat un gran impacte a la forma de relacionar-nos, sobretot, entre el col·lectiu més jove. És per aquesta raó que, l'autor d'aquesta vinyeta, ha volgut fer una crítica a la falta de comunicació que s'està donant entre pares, mares i fills.


En conclusió, cal seguir fomentant les relacions personals i al contacte físic, tot i que les noves tecnologies ens ajudin a establir vincles i facilitar la comunicació entre persones per via digital. 

Personalment, considero que els dispositus TIC, com pugui ser l'ordinador o el mòbil smartphone no han suposat una ruptura dels meus llaços relacionals amb els meus familiars. De fet, al estudiar a fora de casa, aquests dispositus m'han facilitat i enfortit el meu vincle amb ells gràcies a l'skype, facebook, el mòbil... 


A continuació donaré pas a la definició de dos conceptes molt importants en l'assignatura de TAC, els quals donen sentit a aquesta:
  • Definició de Tecnologies de la Informació i el Coneixement(TIC): Entenem per TIC tots aquells dispositius o recursos utilitzats per a l'emmagatzament i transmissió d'informació.
  • Definició de Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC): Entenem per TAC com l'ús dels recursos tecnològics de la informació i la comunicació amb fins orientats a la formació i l'educació amb el fi d'aprendre.


Ja per acabar, m'agradaria fer una petita reflexió com a futura pedagoga. Considero que la nostra tasca en la societat de la informació i el coneixement és la de ensenyar a usar les TIC amb fins didàctics que vagin més enllà al aprendre a usar-los, sinó a aprendre a través d'aquests; tot explorant les eines tecnològiques que tenim a l'abast per tal d'anar adquirint nous coneixements. 

4 comentaris:

  1. Hola Natàlia! Penso que la vinyeta que has escollit és molt encertada per reflectir la realitat en la que ens trobem... estaré atenta a les teves próximes entrades! :D

    ResponElimina
  2. Merci Espe! Em satisfà que valoris la meva feina i que consideris que reflexa la realitat del nostre entorn quotidià. Saps que jo també estaré atenta a les entrades que vagis realitzant en el teu Blog! :)

    ResponElimina
  3. Hola Natalia!
    Trobo que el teu blog és molt complert, hi ha molta informació interessant. Tant teva foto, que has escollit, com el text és molt encertada i entenedora.
    Fins a la pròxima, un petonet

    ResponElimina
  4. Merci Laura! Agraeixo el teu comentari i estic contenta de què et resulti un Blog atractiu i entenedor. Moltes gràcies, un petó.

    ResponElimina