Experiencias y/o proyectos educativos innovadores que integran las Tic en su propuesta: ¿Cuáles y por qué son innovadores?
- Bones pràctiques TIC
Partint dels continguts donats en la última sessió magistral, se'ns va proposar la creació d'una rúbrica d'avaluació per a una activitat d'aprenentatge.En aquest cas, la meva companya Aida Manzanera i jo hem elaborat una rúbrica per tal d'avaluar l'activitatque vam plantejar en la plataforma Moodle, esmentada en l'entrada realitzada el dia 20 d'octubre del 2013.
L'objectiu de l'activitat era tractar el tema de les "Experiencias y/o proyectos educativos innovadores que integran las TIC en su propuesta". És per aquesta raó que varem buscar exemples d'experiències reals de col·legis on s'haguessin aplicat les TIC com a projecte innovador; com ara, l'experiència recollida en format d'audiovisual del proyecto Ancash museo abierto.
Llavors, en l'activitat es demanava que es visionés aquest projecte per, posteriorment, contestar un seguit de qüestions que vàrem plantejar. Aquestes eren:
- Amb quin programa han realitzat els vídeos del projectes?
- Com es pot traslladar aquest recurs en un altre context educatiu?
- Quin valor afegit té l'ús d'un vídeo explicatiu de la matèria?
- Creus que els alumnes es senten motivats per aquesta mena de metodologia?
- Digues els seus avantatges i inconvenients.
Per tant, la graella d'avaluació que presentem nosaltres es basa en el recull dels diferents ítems a avaluar perquè el docent pugui valorar si el discent ha realitzat correctament l'activitat.
Com es pot veure, cada ítem s'avalua segons una equivalència numèrica, en la fila superior i, alhora, a la columna de l'esquerra s'hi recullen les diverses preguntes plantejades sobre el vídeo.
Per tant, ja per finalitzar, podem dir que aquesta rúbrica inteta recollir tots els aspectes a avaluar en l'activitat plantejada tot especificant els resultats d'aprenentatge esperats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada