divendres, 24 de gener del 2014

EXAMEN: PREGUNTA 3

Al llarg de l'assignatura de TAC hem anat realitzant un blog com a carpeta d'aprenentatge; d'aquest  manera, s'ha facilitat molt, no només la tasca de recollir evidències de classe, de recollir aquelles aspectes més teòrics, sinó també, per veure un continu treball, una construcció evolutiva del coneixement  i creixement del meu pensament crític envers a les TIC i les TAC. I és que usar el blog com a portafoli d'aprenentatge ha suposat que cada entrada construís una evidència de l'aperenentatge que he realitzat en cadascuna de els tasques de l'assignatura. És per aquesta raó que considero que el meu blog es caracteritza per:
  • Una alta continuïtat.
  • Una adeqüació amb les propostes.
  • Un anàlisi crític i un contrast entre altres entrades (més cap al final de l'assignatura, doncs, és quan començava a dominar el temari)
  • Les fonts d'informació utilitzades i els materials buscats s'han anat citant en les diferents entrades. 
  • M'he ajustat a les guies per a l'ús adequat de les pràctiques, per tal de què aquestes siguin quan més beneficioses, no només per a mi, sinó també pels meus companys o visitants d'aquest blog.
Però, el resultat quin ha sigut? Personalment, considero que el meu blog es basa, sobretot, en caràcter simbòlic interatiu ja que m'he centrat en el llengutatge més simbòlic. 

Amb això vull dir que no m'he regit només amb el que s'ha dit a classe o el que he pogut llegir en les lectures, sinó que ho he contrastat amb altres punts de vista (altres autors recomanats o reflexions generades a classe) o situacions pràctiques (amb activitats fetes a l'aula). De fet, jo mateixa he reflexionat sobre els temes tractats al llarg de l'assignatura de TAC, tot fent un mix, decantant-me per unes idees o unes altres segons el meu parè. A part, he reflexionat, a partir de la teoria donada a classe, què succeeix en l'entorn, per què passa i com es podria solucionar. És a dir, he intentat crar un sentit global. I el que em satisfà més és que a l'inici del curs, jo tenia un significat totalment diferent de les TIC i, bàsicament, no coneixia les TAC, però he anat transformant el significat a través de processo interpretatius de la bibliografia i la teoria donada.

Però, alhora, considero que en certs moments ha resultat un blog  transformador perquè he sigut capaç, en més o menys mesura, aconseguir que el blog es convertís en un espai d'interacció, sobretot, entre la professora, alguns companys i jo; tot intercanviant opinions i aconsellant-nos. A part d'aconseguit transformar el significat de blog, convertint-lo en una línia  temporal que recull l'evolució personal i professional a través de diferents eines multimèdia.


Enllaçant l'últim punt esmentat en l'apartat anterior, considero que el meu blog, sobretot a l'inici, va tenir algunes entrades de caire reproductiu. Sobretot perquè en un inici feia un mer recull d'informació donada a classe o feia els resums de la bibliografia bàsica sense una part més personal i reflexiva. 


Però aquesta és la meva satisfacció, haver evolucionat de mica en mica, haver crescut a partir dels coneixements adquirits amb aquesta assignatura, d'haver-los consolidat de tal manera que, ara, en pugui fer una pròpia percepció. He sigut capaç d'anar més enllà, tot fent reflexions i opinant sobre els diversos punts de vista donats al llarg de l'assignatura. I pel què fa a les primeres entrades, en les quals només en feia una mera transmissió i reproducció de coneixements generats per altres persones, els he modificat i millorat perquè ara es pugui veure plasmat la meva reflexió.

1 comentari:

  1. Crec que és molt interessant que ho hagis vist d'una manera evolutiva, és a dir, que hagis passat d'un model a un altre a mesura que has anant adquirint aprenentatges durant l'assignatura.
    Has fet molt bona feina i no puc dir-te cap punt negatiu

    Besis!

    ResponElimina